czwartek

Kiedy stać Cię na reklamę?

Niespodzianką zapewne będzie dla większości fakt, że można określić
w większym lub mniejszym stopniu skuteczność nieprzeprowadzonej
jeszcze kampanii reklamowej. Wszystko zależy od tego, jak
dobre posiadamy dane empiryczne – wynikające z doświadczeń, testów
i obserwowania rzeczywistości.
Podzielmy dzisiaj kampanie reklamowe na 3 kategorie.
1. Te, które zostały zaplanowane prawidłowo i były skuteczne,
2. te, które były zaplanowane nieprawidłowo i okazały się nieskuteczne
3. i skuteczne, bo miałeś fart.
Zawęźmy teraz nasze pole zainteresowania do pierwszej kategorii
i proponuję, abyś więcej nie miał styczności z resztą.
Zanim zainwestujesz w reklamę...
Istnieją biznesy, które bardzo łatwo osiągają dodatni zwrot z inwestycji
(ROI) w reklamę. Są to biznesy sprzedające wysokomarżowe
produkty, na które jest duże zapotrzebowanie. Większość biznesów,
by osiągnąć dodatni zwrot z inwestycji, musi się sporo napracować,
naplanować i natestować. Istnieje też część biznesów, ktore mają nikłe
szanse na inwestycję w reklamę internetową, która się zwróci
i przyniesie zysk.
Zanim zainwestujesz w reklamę, musisz być pewien, że Cię na to po
prostu stać. W tym celu należy poznać jak najwięcej szczegółów na
temat Twojego biznesu, obliczyć wskaźniki i przeprowadzić symulacje.
Najważniejsze wskaźniki
1. Skuteczność (CR) Twojej strony WWW w konwertowaniu odwiedzających
na klientów. Często nazywa się to współczynnikiem
konwersji.
2. Klikalność (CTR) Twoich reklam.
3. Koszty konkretnych typow reklam w Twojej branży.
4. Zasięg i „dynamika” danych form reklamowych w Twojej branży.
Co z tego, że w Twojej branży ceny reklam są niskie, a skuteczność
Twoich reklam i Twojej strony WWW są wysokie, jeśli nie masz
jak dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów (zasięg)

w sensownym czasie (dynamika). ZOBACZ CAŁOŚĆ: CzasNaE-Biznes>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.