czwartek

Kampanie bannerowe

Zacznijmy od bannerów. Powiedzmy, że płacimy 80 zł za 1000 wyświetleń,
a nasz banner kilka 1% osób. Szybkie obliczenia mowią
nam, że za każde kliknięcie zapłacimy 8 złotych:
1000 wyświetleń * 1% klikalności = 10 kliknięć
80 zł / 10 kliknięć = 8 zł za kliknięcie
Załóżmy, że posiadamy stronę WWW, zamieniającą 30% odwiedzających
na czytelników naszego kursu e-mailowego i 1% odwiedzających
na klientów.
W tym przypadku płacimy 26,67 zł za każdego czytelnika:
8 zł za kliknięcie (za odwiedzającego) / 30% = 26,67 zł
... oraz 800 zł za każdego klienta:
8 zł za kliknięcie (za odwiedzającego) / 1% = 800 zł
Co to oznacza? Każdy klient musi dać Ci średnio 800 zł dochodu, aby
kampania Ci się opłaciła. Nie możemy zapominać o czytelnikach naszego
kursu. Część z nich zapewne zostanie naszymi klientami, więc
obniżą koszt kampanii lub zwiększą nasze zyski – zależy od tego, czy
ostateczny zwrot z inwestycji będzie dodatni, czy ujemny.
Konkretnie. Powiedzmy, że inwestujemy 10 000 zł w kampanię bannerową
przy założonych wcześniej wskaźnikach. Innymi słowy, kupujemy
125 000 wyświetleń naszej reklamy:
10 000 zł / 80 zł = 125 „pakietów”
125 pakietów * 1000 odsłon = 125 000 odsłon
Te 125 000 odsłon daje nam 1 250 kliknięć, ktore dają nam 375 subskrybentów
i 12 klientów (zaokrąglamy w doł z 12,5).
Wydaliśmy 10 000 zł
Mamy 375 subskrybentów i 12 klientów
Ta niewielka grupa osób musi dać nam przynajmniej 10 000 zł dochodu,
aby cała kampania miała sens, a nasze koszty się zwróciły.
Powiedzmy, że sprzedajemy produkt, który daje nam 500 zł dochodu.
Z tych 12 klientów mamy już 6 000 zł dochodu. Brakuje 4 000 zł,
czyli 8 klientów. Tych 8 klientów musimy pozyskać z grupy 375 osób,
które zapisały się na naszą listę adresową.
Nasz współczynnik konwersji subskrybentów na klientów musi wynieść
2,13%...
(8 osób / 375 osób) * 100% = 2,13%
... albo średnia wartość jednego subskrybenta musi wynieść 10,67 zł:
4 000 zł / 375 osób = 10,67 zł / osobę
W takiej sytuacji wyjdziemy na zero... a przecież nie o to chodzi
w biznesie.
W każdej innej reklamie w modelu CPM obliczenia będą wyglądały

albo identycznie, albo z niewielkimi zmianami.
WIĘCEJ INFORMACJI W: CzasNaE-Biznes>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.