wtorek

Głębsze spojrzenie na grupę docelową

Jeśli nie znasz swojego idealnego klienta, tj. takiego, któremu:
najłatwiej,
najczęściej i
z największym zyskiem sprzedasz,
to tak naprawdę nie wiesz nic o swoim biznesie.
Nieznanie swojej idealnej grupy docelowej to największy grzech, jaki
można popełnić w biznesie.
Nie patrz jednak na grupę docelową jak na grupę, lecz jak na jednostkę.
Dlatego mówimy o idealnym kliencie.
Najprościej: nie możesz robić marketingu (nie mówimy tylko o reklamach)
dobrze, jeśli nie znasz swojego idealnego klienta. Najwięcej
bankructw i problemów ledwo dających sobie radę biznesów wynika
z tego jednego, niedopuszczalnego błędu.
Jeśli pozycjonujesz swój produkt jako produkt dla wszystkich... to
masz kłopoty.
No i bardziej praktyczny wymiar. Jeśli znasz swojego klienta, będziesz
wiedział, jaki kurs go zainteresuje, skłoni go do zapisania się
na Twoją listę i sprawi, że zacznie on postrzegać Cię jako eksperta.
Chyba zgodzisz się z tym, że trudno zaspokoić potrzeby osób, o których
się nic nie wie.
Proces poznawania klienta można rozbić na dwa etapy. Najpierw
musimy ustalić, kim jest klient. Następnie, czego poszukuje, czego
od nas oczekuje, co go interesuje, za co chce płacić.

 ZOBACZ WIĘCEJ: CzasNaE-Biznes>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.