czwartek

Jak znaleźć niszę?

Twoja nisza to Twoje pole do popisu. Musisz bardzo dobrze poznać
cechy swoich potencjalnych klientów. Dowiedz się, jak do nich przemawiać,
odkryj, czego potrzebują...
...ale, ale: ZNAJDŹMY NAJPIERW TĘ NISZĘ.
Jednym z najlepszych źródeł wiedzy o zapotrzebowaniu e-rynku są
GRUPY i FORA DYSKUSYJNE.
Różnorodność cech ich członków oraz (często nieświadome) ujawnianie
swoich potrzeb i problemów to czynniki ułatwiające nasze zadanie.
Właśnie grupy i fora dyskusyjne pomogą znaleźć rynek dla
Ciebie. Nie „czaty” itp., tam zazwyczaj dyskutuje się o niczym. Na
grupach i na forach, gdzie masz czas na zastanowienie się nad odpowiedzią,
wypływają najciekawsze dyskusje. Tematem ich jest zazwyczaj
to, czego NIE MA (produkt/usługa) lub czego ludzie NIE WIEDZĄ
(produkt/usługa informacyjna)!
Zabierz się do poszukiwań:
1. Przygotuj się na czasochłonną pracę (zrób sobie wiadro kawy!).
2. Wypisz sobie wszystkie dziedziny życia, na których się znasz lepiej
niż przeciętny człowiek.
3. Wykreśl te, które nie sprawiają Ci przyjemności – nie zabieraj się
za coś, co Ci nie da satysfakcji, dla czego nie jesteś w stanie poświęcić
swojego czasu i potu.
4. Zacznij przeglądać wszystkie grupy dyskusyjne dotyczące interesujących
Cię tematów. Staraj się wyszukać konkretne podgrupy,
a nie te o najszerszej tematyce. Do przeglądania grup możesz skorzystać
z archiwum online groups.google.pl lub niusy.onet.pl. Polecam
Ci jednak ściąganie grup na dysk.
5. Uszereguj wszystkie dyskusje tematycznie – w ten sposób zgrupujesz
odpowiedzi z pytaniami.
6. Zacznij czytać dyskusje jedna po drugiej, zaczynając od tych z największą
liczbą wątków. Jeśli ściągnąłeś grupy na dysk, kasuj od
razu nieprzydatne dyskusje wraz z odpowiedziami.
7. Dyskusje bez rozwiązania lub z rozwiązaniem mało
popularnym /połowicznym to Twoja szansa na niszę.
8. Nie kończ na pierwszej lepszej szansie. Skopiuj ją do dokumentu
tekstowego, dodaj komentarz i szukaj następnej. W końcu uzyskasz
dokument pełen lepszych i gorszych propozycji.
9. Poszukaj rozwiązania wybranych zagadnień w google.pl. Szukaj
w języku polskim i angielskim. Szukaj produktów, usług i informacji.
10.Jeśli znalazłeś rozwiązanie w Polsce, ale Twoim zdaniem jest ono
za słabo promowane, zamiast otwierać własny biznes – możesz
zaproponować właścicielowi rozwiązania poprowadzenie jego
marketingu w Internecie w zamian za prowizję od sprzedaży. On
nic nie ryzuje, a Ty budujesz sobie biznes. To jeden z lepszych pomysłów
na biznes.
11. Jeśli znalazłeś rozwiązanie za granicą, zastanów się, jak przenieść
je na polski rynek. Może warto zostać przedstawicielem danej firmy
na polski rynek? Wiele dużych biznesów od tego zaczynało.
Jest to bardzo bezpieczny dla Ciebie biznes. Masz gotowy produkt
i masz do niego już jakieś materiały marketingowe. Masz więc za
sobą NAJDROŻSZĄ część tworzenia własnego biznesu. Musisz
tylko stworzyć system dystrybucji na rynek polski i wypromować
produkt. W tym pomyśle jest jeszcze jedna szansa. Producent może
w końcu zdecydować się wejść na Polski rynek i może uznać, że
taniej będzie odkupić Twój biznes niż tworzyć go od nowa
w Polsce. To może być wielka szansa dla Ciebie.
12.Jeśli nigdzie nie znalazłeś sensownego rozwiązania tego problemu,
a ma on według Ciebie potencjał, czas ten potencjał sprawdzić
za pomocą ankiet i danych statystycznych już dostępnych.
Wiele statystyk znajdziesz w internecie – w Polsce lub za granicą.
Wiele znajdziesz w GUS-ie www.stat.gov.pl
Nie ograniczaj się do GRUP i FORÓW DYSKUSYJNYCH. Słuchaj.
Obserwuj i pytaj. W ten sposób narodziły się najbardziej dochodowe

idee naszych czasów. Ich twórcy słuchali, obserwowali i pytali.
WIĘCEJ INFORMACJI W: CzasNaE-Biznes>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.