czwartek

Strategiczny trójkąt - Wizja

Na samej gorze mamy Wizję, czyli odpowiedź na pytanie: Dokąd
zmierzam w moim e-biznesie? Co chcę osiągnąć?
W określeniu wizji naszego biznesu mogą pomoc nam pytania Petera
Druckera:
1. Czym jest nasz biznes?
2. Kto jest naszym klientem?
3. Co stanowi wartość dla tego klienta?
4. Jaki będzie nasz biznes?
5. Jaki powinien być nasz biznes w przyszłości?
Wizja powinna być konkretna i niezbyt rozbudowana. Daruj sobie
formułowanie wizji, ktorą będziesz mogł wyryć w marmurze. Najlepsze
są najprostsze wizje. Unikaj określeń: najlepszy, najtańszy itd.
Fred Smith chciał dostarczać przesyłki do każdego zakątka USA
przed 10:30 rano następnego dnia i tak powstał FedEx. Smith nie
chciał stworzyć najlepszej, najszybszej i najtańszej firmy kurierskiej
w USA, chciał po prostu dostarczać przesyłki przed 10:30 rano.
Formułując wizję, nie powinieneś skupiać się na produkcie, ale na
potrzebie, ktorą chcesz zaspokoić. Produkty się zmieniają, umierają
i ewoluują, a potrzeby nie, czasami pojawiają się nowe, ale po dłuższym
zastanowieniu odkrywamy, że pojawił się nowy produkt, a nie
potrzeba.
Dla łatwiejszego zrozumienia użyję przykładu niebiznesowego. Wizją

może być: „Chcę spędzić tydzień na Hawajach”.
TO BYŁ TYLKO FRAGMENT PUBLIKACJI: CZAS NA E-BIZNES>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.