Jakiś czas temu Jay Abraham zrobił ankietę wśród kilkuset właścicieli biznesów
z całego świata na temat strategii w ich biznesie. Miałem okazję wziąć udział w
tej ankiecie i otrzymać w zamian jej wyniki... które nikogo specjalnie nie
zaskoczyły.
72% respondentów przyznało, że działa w biznesie taktycznie – skacze z
kwiatka na kwiatek, gasi pożary – zamiast działać strategicznie, czyli podążać
stale w wytyczonym kierunku.
69% przyznało, że ich biznes nie ma przewidywalnego przepływu gotówki (cashflow).
Praktycznie codziennie walczą z małymi kryzysami o płynność finansową.
Rezultaty nikogo nie zaskoczyły, bo wszyscy zdajemy sobie sprawę z dwóch
faktów:
1. Biznes strategiczny, tj. podążający w jednym konkretnym kierunku, rozwija
się szybciej, daje większy zyski, ma szansę zostać liderem branży i wymaga
mniej pracy.
2. Mało kto taki biznes prowadzi, głownie są to... liderzy danej
branży.
Strategia w biznesie jest tym samym, czym jest plan długiej podroży.
Wyobraź sobie, że wyruszasz do Brazylii kompletnie bez planu. Po prostu
wychodzisz z domu, tak jak stoisz – i wybierasz się do Brazylii, na bieżąco
obmyślając sposoby transportu, finansowania podroży itd. Jakie masz szanse, że szybko i bezpiecznie
dotrzesz do celu?
Znikome.
Takie same szanse na sukces ma biznes nieprowadzony strategicznie.
Brak strategii to zapewne jeden z głównych powodów statystyki, która mówi,
że 95% biznesów upada w ciągu 10 lat.
ZOBACZ PORADNIK: CZAS NA E-BIZNES>>>
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.