środa

Jak napisać skuteczny e-mail?

Jak napisać skuteczny e-mail?
Co umieścić w polu „Od:”?
Jest jedna moja rada, której stosowanie na pewno się opłaci. Jeśli
mówimy o Twojej liście, do której cyklicznie wysyłasz rożne informacje,
raz ustal pole „Od:” i NIE zmieniaj go nigdy więcej.
Wszystkie maile, jakie wysyłam do czytelników CzasNaE-Biznes, wysyłam
jako:
Piotr Majewski :: CzasNaE-Biznes
Gdy raz tylko zrobiłem mailing, umieszczając w polu „Od:”:
piotr
... wiele osób uznało to za spam lub mail wysłany przez hakera, który
dostał się do mojej bazy adresowej.
Jeśli, oprócz maili komercyjnych, wysyłasz swoim czytelnikom ciekawe
informacje, niezmienne pole „Od:” zwiększy poczytność Twoich
listów.
Pole „Od:” musi jednoznacznie określać nadawcę
Nigdy nie zamieszczaj w tym polu tylko swojego adresu e-mail. Nigdy.
Nie korzystaj też z enigmatycznych określeń typu: Promocja, Biuro, Specjalna oferta – one nic nie mową odbiorcy i są bardzo często
używane przez spamerów.
Osobiście w polu „Od:” preferuję imię, nazwisko i nazwę firmy/serwisu.
Możesz dodać też samo imię i nazwisko. Sama nazwa firmy to
zły pomysł.
W mailingu do nowej listy prawdopodobnie najszczęśliwszym posunięciem
będzie jednak dodanie nazwy firmy do imienia i nazwiska.
Najlepiej jednak niech nadawcą będzie imię i nazwisko właściciela listy
– zwiększy to wiarygodność mailingu.
Oddeleguj jedno nazwisko do kontaktów z klientami
Nazwisko, niekoniecznie osobę. Za Twoim biuletynem/Twoimi mailingami
może stać cały oddział specjalistów, ale wybierz nazwisko
jednej osoby, koordynatora – i niech ono zawsze pokazuje się klientowi
w polu „Od:”. Tak jak każda gazeta ma swojego redaktora naczelnego,
tak mailingi też taką osobę powinny mieć.
Ludzie budzą większe zaufanie niż korporacja, nawet jeśli w niej pracują.
Dlaczego? „Zespól XYZ” to twór tak abstrakcyjny, że nie jest za
nic odpowiedzialny. „Jan Kowalski, XYZ” to konkretna osoba, która
podpisując się pod mailem bierze za niego odpowiedzialność.
Możliwość ustalenia osoby odpowiedzialnej buduje zaufanie. Ta zasada

stosuje się do każdego elementu marketingu bezpośredniego.
ZOBACZ PORADNIK: CzasNaE-Biznes>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.