Skąd wziąć pomysł na
sklep internetowy?
Znikąd. Całkiem
poważnie i na serio. Pomysł już na pewno masz, nawet jeśli jeszcze nie ukazał
się on w całej swojej wspaniałej postaci, to zapewniam Cię, że już go masz… w
sobie. Zanim pokażę Ci, jak go z siebie wydobyć, pozwól, że na chwilę się
jeszcze w tym miejscu zatrzymam.
Z szukaniem pomysłu
jest trochę tak, jak z poszukiwaniem odpowiedniego mężczyzny: im bardziej chcesz
albo – co gorsza – potrzebujesz go znaleźć, tym bardziej on się ukrywa. Nie
pytaj, dlaczego, po prostu tak jest. Pomysł albo masz i go czujesz, albo nie i
wówczas nic i nikt nie pomoże Ci znaleźć odpowiedniego przepisu na sukces.
Możesz próbować oczywiście coś wymyślać, aby tylko móc ruszyć, ale wiesz co?
Prawdopodobnie nic z tego nie wyjdzie.
Nie chodzi bowiem o
to, aby szukać sposobów na zaistnienie w biznesie, rozkręcenie go za wszelką
cenę. Jeśli jeszcze nie czujesz tego, czym miałabyś się zająć, to może to
jeszcze nie jest ten właściwy dla Ciebie moment w życiu? Jak chciałabyś bowiem
sprzedawać coś, co nie jest Ci wystarczająco bliskie, znane, zrozumiałe? Możesz
być pewna, że Twoi klienci to wyczują. W bardziej lub mniej bezpośredni sposób,
ale tak się stanie. A Ty będziesz się wówczas mogła zastanawiać, co robisz źle,
co jest nie tak, przecież inni zarabiają itp. Problem w tym, że to, co w ten
sposób sobie wynajdziesz, nie będzie spójne z Tobą.
Ale wystarczy tych
pesymizmów. Pomysł na pewno już masz, tylko być może jeszcze tego nie
zauważyłaś albo nie zdałaś sobie z niego sprawy. Aby ułatwić Ci wejście na
właściwą drogę, przygotowałam kilka podpowiedzi, wskazówek naprowadzających na
właściwy tor. Niech staną się dla Ciebie inspiracją i pierwszym krokiem w
kierunku odkrywania na nowo własnego biznesowego potencjału. Mam nadzieję i
szczerze wierzę, że jeśli należysz do grona kobiet, które chciałyby coś zrobić,
ale nie wiedzą, co, to już za chwilę wszystko stanie się dla ciebie jasne.
Wspomniane propozycje
to źródła pomysłów, ale tkwi jeszcze jedna rzecz w tym wszystkim, która jest
uniwersalna dla każdego z nich. Twój produkt musi rozwiązywać ludziom ich
problemy(!), musi być świetny i wysokiej jakości, a wówczas będzie sam siebie
sprzedawał. A do tego, ludzie muszą się o nim dowiedzieć. Jeśli będziesz mieć
fantastyczne produkty, ale nikt się o nich nie dowie, to kto ma je kupić? W ten
sposób nie pomożesz nikomu.
Podobnie w drugą
stronę – możesz mieć fantastyczny marketing, ale jeśli produkt jest słaby, to także
sukcesu nie odniesiesz. Pamiętaj o tym.
WIĘCEJ ZNAJDZIESZ W: Kobieta wkracza w e-commerce
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.